Kim jest klient?
Ekipa Holding to dynamicznie rozwijająca się firma, która wyrosła na bazie popularności grupy twórców internetowych znanej jako Ekipa, założonej przez youtubera Friza (Karola Wiśniewskiego). Firma działa w branży rozrywkowej, medialnej oraz produkcyjnej. Specjalizuje się w tworzeniu treści wideo, produkcjach audiowizualnych, a także w działalności reklamowej i marketingowej. Ekipa Holding rozwija także działalność w sektorze e-commerce, produkcji gadżetów i odzieży sygnowanej marką EKIPATONOSI.
Problem
W chwili rozpoczęcia projektu, Ekipa Holding składała się z ośmiu spółek, posiadających łącznie kilkanaście linii biznesowych. Problemem dla zarządzających stała się agregacja danych ze wszystkich spółek na potrzeby sporządzania cyklicznych raportów finansowych oraz raportów inwestorskich. Kolejnym wyzwaniem był czas, jaki zespół księgowy poświęcała na konsolidację wyników finansowych grupy kapitałowej. Problematyczna z perspektywy analityki była mnogość linii biznesowych Ekipy, od rozliczeń twórców, przez FMCG, po produkcję gier.
Rezultaty projektu
Co Grupa Ekipa Holding zyskała w zaledwie 12 tygodni
- Przygotowanie skonsolidowanego sprawozdania finansowego przy pomocy jednego przycisku w dashboardzie, a wszystko to w czasie rzeczywistym.
- Monitoring wyników finansowych Holdingu z perspektywy pojedynczych Spółek, linii biznesowych, kategorii przychodowych i kosztowych oraz możliwość zejścia do poziomu pojedynczych transakcji.
- Oszczędność aż siedmiu dni w miesiącu, poświęcanych na przygotowanie raportów wewnętrznych przez CFO i zespół księgowy.
Strategia Incro w akcji
Wprowadzone rozwiązanie
Współpracę z Ekipą rozpoczęliśmy od zidentyfikowania potrzeb zespołu księgowego. W ramach etapu przygotowawczego zidentyfikowaliśmy, w jaki sposób spółka monitoruje księgowo transakcje pomiędzy spółkami oraz w ramach całego holdingu. Następnie określiliśmy kluczowe potrzeby dyrektora finansowego oraz zarządu. Dodatkowo zaproponowaliśmy rozszerzenie analityki o kilka istotnych wskaźników efektywności biznesu. W kolejnym kroku przygotowaliśmy makietę dashboardu finansowego (kokpitu managerskiego), który uwzględniał wyniki finansowe holdingu oraz pojedynczych spółek. Jego wdrożenie polegało na stworzeniu programu modelowania danych w SQL, a wizualizację wyników stworzyliśmy w PowerBI.