Stator

Jak pomagamy Statorowi? Przeczytaj, co robimy dla dystrybutora elektronarzędzi, działającego poprzez stacjonarne punkty sprzedaży oraz w kanale e-commerce.

Kim jest klient?

Stator to polska firma specjalizująca się w sprzedaży narzędzi i urządzeń przemysłowych. Jej głównym kanałem dystrybucji jest sklep internetowy Industria24, który oferuje szeroki asortyment produktów z zakresu narzędzi ręcznych, elektronarzędzi, maszyn budowlanych oraz wyposażenia warsztatowego. Firma posiada dwa stacjonarne oddziały sprzedaży, serwis oraz centralny magazyn.

Problem

Przed rozpoczęciem współpracy z incro, Stator regularne sporządzał rachunek wyników finansowych, raport rentowności oddziałów i rentowności sprzedaży. Właściciele i kadra zarządzająca nie potrafili jednak uzyskać oglądu sytuacji finansowej w szerokim ujęciu. Firma nie miała też wdrożonego programu prowizji dla sprzedawców oraz borykała się z niskim stanem gotówki na kontach na koniec miesiąca.

Rezultaty projektu

Co Grupa Stator zyskała w zaledwie 11 tygodni

Strategia Incro w akcji

Wprowadzone rozwiązanie

Współpracę rozpoczęliśmy od dogłębnej analizy finansowej uwzględniającej szczegółową analitykę sprzedaży, rentowności produktów, rentowności kategorii produktowych. Sprawdziliśmy efektywność zespołów handlowych oraz zbadaliśmy proces zarządzania magazynem. Przeprowadzona analiza pozwoliła na określenie kluczowych obszarów do optymalizacji:

  • Podjęcie decyzji o sprzedaży wybranych marek produktowych
  • Przemodelowanie magazynu, aby upłynnić gotówkę zamrożoną w nierotujących pozycjach oraz skrócić czas rotacji poszczególnych pozycji
  • Wdrożenie przemyślanego systemu prowizji dla zespołów sprzedażowych, dla podniesienia marży brutto oraz rentowności sprzedaży
  • Przygotowanie budżetu wynikowego oraz przepływów pieniężnych
  • Monitoring cashflow i prognoza stanu gotówki w ujęciu tygodniowym

Bieżąca współpraca opierała się na cyklicznym dostarczaniu prognozy przepływów pieniężnych, wyników miesiąca oraz pogłębionej analityki sprzedaży. W wyniku projektu, utworzyliśmy także model w PowerBI służący do bieżącej analityki poziomów sprzedaży oraz generowanej marży na sprzedaży.

Umów się na bezpłatną konsultację