Kim jest klient?
WebMakers to dynamicznie rozwijająca się firma technologiczna, specjalizująca się w tworzeniu zaawansowanych rozwiązań internetowych, w tym profesjonalnych stron internetowych, platform e-commerce oraz dedykowanych aplikacji webowych. WebMakers dostarcza kompleksowe usługi IT dla firm z różnych branż, pomagając klientom rozwijać swoją obecność w sieci i optymalizować procesy biznesowe.
Problem
WebMakers posiadał własny system do monitorowania wyników finansowych spółki, analizy sprzedaży, wynagrodzeń oraz innych kosztów jeszcze przed rozpoczęciem współpracy z nami. System ten zawierał także funkcję monitoringu czasu pracy poszczególnych deweloperów. Na pewnym etapie wzrostu problemem stała się mnogość danych. Zarządzający potrzebowali podpowiedzi, jak poukładać liczby, na które z nich zwracać szczególną uwagę oraz w jakiej częstotliwości. Dodatkowo Webmakers, dysponując własnymi narzędziami, nie posiadała kompetencji, aby porównywać wyniki analityczne z wynikami księgowymi.
Rezultaty projektu
Co Grupa WebMakers zyskała w zaledwie 8 tygodni
- Opracowanie rocznych celów sprzedażowych.
- Określenie kluczowych wskaźników efektywności, typowych w przypadku software house-ów.
- Wsparcie w rozbudowie własnego systemu analityki biznesu.
Strategia Incro w akcji
Wprowadzone rozwiązanie
Na początku naszej współpracy przygotowaliśmy analityczny (zarządczy) rachunek zysków i strat. Rozdzieliliśmy przychody na różne linie biznesowe i dopasowaliśmy do nich koszty bezpośrednie. Oddzieliliśmy też przychody z pozostałej działalności spółki, nie związanej z jej podstawowym biznesem. Razem z managerami dokonaliśmy następnie kategoryzacji kosztów, dzieląc je na koszty bezpośredniej działalności, koszty sprzedaży i marketingu oraz koszty pozostałe – w tym administracji i ogólnego zarządu. W kolejnym kroku sporządziliśmy listę wskaźników, które są najistotniejsze do monitorowania w przypadku software house-ów. Następnie rozpoczęliśmy pracę nad przygotowaniem budżetu, aby wesprzeć zarządzających w ustaleniu celów biznesowych na najbliższy rok. Dodatkowo wsparliśmy merytorycznie zespół IT w przygotowaniu usprawnień wewnętrznego systemu analitycznego oraz ustaliliśmy metodologię kalkulacji innych wskaźników, istotnych dla WebMakers.